FAQ

Generelt om produkterne

Er produkterne veganske?

Alle vores produkter er 100% veganske – dog med undtagelse af Rescue Cream, Barrier Cream og Skin Care, der indeholder bivoks.

Indeholder produkterne parabener?

Alle vores produkter er 100% fri for parabener og andre hormonforstyrrende stoffer.

Indeholder produkterne parfume?

Tea Tree Oil indeholder fra naturens side en lille mængde af parfumestofferne Limonene, Linalool og Geraniol. Tea Tree Oil er en vigtig og aktiv ingrediens i alle vores produkter. 

Vores produktvarianter med Tea Tree Oil og Tea Tree Oil + Mint indeholder de tre ovenstående parfumestoffer.

Produktvarianterne med Lemon Myrtle indeholder ud over de 3 ovennævnte også Citral.

Produkterne indeholder kun parfumestoffer, som naturligt findes i de aktive ingredienser.

Er produkterne dermatologisk testede?

Ja, alle vores produkter er dermatologisk testede, og vi kan derfor garantere, at produkterne er hudvenlige. Produkterne egner sig til langt de fleste hudtyper – også sart og sensitiv hud. Læs mere om den dermatologiske test her

Hvilke ingredienser indeholder produkterne?

Vi udvælger og sammensætter nøje ingredienserne i vores produkter, så de virker effektivt på det enkelte hudproblem. Find ingredienslisten på det enkelte produkt ved at læse under menupunktet Info på den specifikke produktside.

Hvad er indholdet af Tea Tree Oil i produkterne?

Mængden af Tea Tree Oil varierer en smule fra produkt til produkt. Vi har arbejdet med problemløsende hudpleje siden 1992, og vi har derfor mange års erfaring i at tilsætte den helt rette mængde af TeaTree Oil til produkterne for at sikre den hudvenlige og bakteriemodvirkende effekt.

Må jeg bruge produkterne, hvis jeg er gravid eller ammer?

Stort set alle vores produkter er sikkerhedsgodkendt til gravide og ammende. Den eneste undtagelse er Corn Stick og T-Zone Peeling, som indeholder salicylsyre, som ikke anbefales til gravide. 

Er produkterne egnede til børn?

Alle vores produkter er godkendt til brug på børn fra 3 år.

Kan man bruge produkterne til dyr?

Vi har ingen erfaring med at anvende vores produkter på dyr, og det kan vi derfor ikke anbefale eller vejlede i.

Er produkterne testet på dyr?

Nej – ingen af vores produkter er testet på dyr. Det er ikke tilladt at teste kosmetiske produkter på dyr i EU, og det gør vi naturligvis heller ikke hos Australian Bodycare.

Hvor kan jeg købe produkterne?

Du kan købe produkterne her på siden, hos Matas, Apoteket eller Helsam og i forskellige onlineforretninger.

Hvis du handler i vores egen webshop her på siden, tilbyder vi 100% tilfredshedsgaranti

Vi leverer ordrer til hele Danmark. Desværre kan vi ikke levere ordrer til Grønland og Færøerne. Du kan bestille vores produkter hos Med24.dk, hvis du ønsker levering til Grønland eller Færøerne. 

Bestilling, betaling og retur

Hvordan bestiller jeg på webshoppen?

Det er let at bestille i vores webshop. Tilføj de ønskede produkter til kurven og klik videre til kurven på ikonet i øverste højre hjørne af hjemmesiden. I kurven kan du ændre antal eller eventuelt fjerne varer, du ikke ønsker alligevel. Gå herefter videre til betaling, angiv dine oplysninger, vælg levering og afslut med betaling.

Når bestillingen er afsluttet, modtager du en bekræftelsesmail fra os. 

Vi leverer ordrer til hele Danmark. Desværre kan vi ikke levere ordrer til Grønland og Færøerne. Du kan bestille vores produkter hos Med24.dk, hvis du ønsker levering til Grønland eller Færøerne. 

Hvor kan I levere ordrer til?

Hvis du bestiller produkter i vores webshop, tilbyder vi levering i hele Danmark med DAO eller GLS.

Desværre kan vi ikke levere ordrer til Grønland og Færøerne. Du kan bestille vores produkter hos Med24.dk, hvis du ønsker levering til Grønland eller Færøerne.

Hvilke betalingsløsninger tilbyder I?

Det er muligt at betale med Dankort, Visa, MasterCard og Eurocard i vores webshop. Desuden kan du også betale med Mobilepay.

Hvor lang er leveringstiden på min ordre?

Vi løber, så hurtigt vi kan for at få din ordre pakket og sendt afsted til dig. Vores typiske leveringstid er 1-2 hverdage, hvis du afgiver din ordre senest kl. 13 på hverdage.

Vi pakker og sender ordrer mandag - fredag.

Vær opmærksom på, at leveringstiden kan være længere i ferieperioder og i forbindelse med helligdage og efter weekenden. Ve bestræber os dog altid på at levere din ordre inde for et par hverdage, men vi håber på din tålmodighed, hvis det tager lidt længere.

Hvis du ikke har modtaget din ordre senest 10 dage efter din bestilling, er det vigtigt, at du kontakter os.

Hvad koster fragt?

DAO - Levering til pakkeboks/postbutik:

- Ordrebeløb under 299,00 kr.: 59,00 kr.

- Ordrebeløb over 299,00 kr.: 0,00 kr.

Bring - Levering til pakkeboks/postbutik:

- Ordrebeløb under 299,00 kr.: 59,00 kr.

- Ordrebeløb over 299,00 kr.: 0,00 kr.

Instabox - Levering til pakkeboks/postbutik:

- Ordrebeløb under 299,00 kr.: 59,00 kr.

- Ordrebeløb over 299,00 kr.: 0,00 kr.

DAO - Levering til privatadresse:

- Ordrebeløb under 389,00 kr.: 69,00 kr.

- Ordrebeløb over 389,00 kr.: 0,00 kr.

Bring - Levering til privatadresse:

- Ordrebeløb under 449,00 kr.: 79,00 kr.

- Ordrebeløb over 449,00 kr.: 0,00 kr.

Hvor langt er min ordre kommet?

Vi sender alle ordrer til privatkunder med DAO eller GLS. Du vælger selv, hvilket fragtfirma din ordre skal sendes med, når du afgiver din bestilling.

Når vi sender din ordre, modtager du en mail fra os med et Track & Trace-link til at følge din pakke.

Hvis du har valgt at få din ordre leveret til en pakkeshop, får du besked fra DAO eller GLS, når pakken er klar til afhentning i den valgte shop.

OBS! Dobbelttjek at du opgiver korrekt mailadresse og mobilnummer ved bestilling, så du er sikker på at modtage besked fra DAO eller GLS, når din pakke er klar til afhentning.

Kan jeg annullere min ordre?

Vi vil gerne undersøge, om vi kan nå at annullere din ordre. Kontakt os hurtigt ved at udfylde kontaktformularen her eller ring til os på 64 47 17 96 inden for vores åbningstid (mandag – fredag 9-14). Husk at oplyse dit ordrenummer, så vi kan hjælpe dig med din forespørgsel.

Hvis ordren allerede er færdigbehandlet eller afsendt, er det desværre ikke muligt at annullere den.

Kan jeg returnere produkterne, hvis jeg fortryder min ordre?

Ja, vi har ubegrænset returret på uåbnede varer, og det er gratis at sende retur til os. Det er vigtigt, at du henvender dig til os, inden du sender produkterne retur.

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, så kontakt os på siden her for at få tilsendt returlabel.  

Hvis du vil gøre brug af din tilfredshedsgaranti og oprette en reklamation, skal du udfylde reklamationsformularen på denne side.

Produktet/pakken var beskadiget ved modtagelse – hvad gør jeg?

Kontakt os hurtigst muligt, så vi kan finde en løsning.

Du er hurtigt i kontakt med os, hvis du udfylder kontaktformularen her. Husk at oplyse dit ordrenummer, så vi hurtigere kan behandle din henvendelse.

Vi besvarer kundehenvendelser alle hverdage, så du får hurtigt et svar fra os.

Jeg har modtaget forkert produkt i min ordre – hvad gør jeg?

Kontakt os hurtigst muligt, så vi kan sende det rigtige produkt afsted til dig.

Du er hurtigt i kontakt med os, hvis du udfylder kontaktformularen her. Husk at oplyse dit ordrenummer, så vi hurtigere kan behandle din henvendelse.

Vi besvarer kundehenvendelser alle hverdage, så du får hurtigt et svar fra os.

Der er gået mere end 10 dage, siden jeg bestilte – hvorfor har jeg ikke modtaget min pakke?

Det er vigtigt, at du kontakter os, hvis du ikke har modtaget din ordre senest 10 dage efter, du har bestilt.  

Hvis pakken returneres af pakkeshoppen, fordi du ikke har hentet den, skal du nemlig selv dække fragtomkostningerne på 39 kr. Det betyder, at vi krediterer din ordre minus 39kr., når vi modtager pakken retur.  

Hvad sker der, hvis jeg ikke henter min pakke?

Hvis du ikke henter din pakke i pakkeshoppen inden for fristen (fastsat af DAO/GLS), sendes pakken automatisk retur til os.

Medmindre du har aftalt andet med os, refunderer vi din ordre, når vi modtager pakken. Du skal dog være opmærksom på, at vi trækker 39 kr. til at dække fragtomkostningerne til returfragten.

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, har du selvfølgelig lov til det. Udfyld kontaktformularen og skriv tydeligt, at du ønsker at fortryde dit køb – husk at oplyse dit ordrenummer.

Jeg har ikke modtaget min pakke – hvad nu?

Vores sædvanlige leveringstid på ordrer er 1-2 hverdage.

Hvis du ikke har modtaget pakken, eller der ikke har været bevægelse på den i flere dage, skal du hurtigst muligt kontakte os, så vi kan undersøge sagen.

Det er meget vigtigt, at du kontakter os hurtigt, hvis det er mere end 10 dage siden, du bestilte.

Du er hurtigt i kontakt med os, hvis du udfylder kontaktformularen her. Husk at oplyse dit ordrenummer, så vi hurtigere kan behandle din henvendelse.

Vi besvarer kundehenvendelser alle hverdage, så du får hurtigt et svar fra os.

Rabatkode

Hvad er betingelserne for brug af rabatkode?

Det er kun muligt at anvende én rabatkode pr. køb, og forskellige rabatkoder kan ikke kombineres. Hele rabatkodens værdi skal anvendes på én gang, og vi refunderer eller udbetaler ikke et eventuelt restbeløb.

Jeg har en rabatkode – hvordan bruger jeg den?

Du taster din rabatkode, når du færdiggør din bestilling. Klik dig videre til betaling fra indkøbskurven og tast din rabatkode i feltet i højre side af skærmen.

Hvis du oplever problemer med at bruge din rabatkode, så skriv til os ved at bruge kontaktformularen, så vi kan hjælpe dig.

Vi besvarer kundehenvendelser alle hverdage, så du får hurtigt et svar fra os.

Kan en rabatkode anvendes flere gange?

En rabatkode kan og må kun anvendes én gang pr. kunde.

I enkelte tilfælde kan der gælde andre betingelser eller begrænsninger for brug af rabatkoder. Hvis det er tilfældet, vil det fremgå tydeligt i de betingelser, der oplyses, når rabatkoden udstedes.

Nogle rabatkoder kan kun anvendes ved minimumsbestilling. Dette vil fremgå tydeligt ved rabatkodens udstedelse.

De fleste varer på webshoppen kan betales med rabatkode. Dog ikke gavekort, tilbudsvarer eller nedsatte varer. Hvis rabatkoden aktiveres i en indkøbskurv, der indeholder tilbudsvarer eller produkter med rabat, frafalder rabatten automatisk, og der betales fuld pris for produktet.

Rabatkoder kan ikke ombyttes til kontanter. Du kan naturligvis godt gøre brug af tilfredshedsgaranti på ordrer betalt med rabatkode. I de tilfælde vil der så udstedes en ny rabatkode, som kan anvendes som betaling på en ny ordre.

Rabatkoder er personlige og må ikke videresælges eller deles med andre. Overdragelse eller videresalg af rabatkoder er strengt forbudt.

Tilfredshedsgaranti

Jeg har købt produkter i jeres webshop – kan jeg gøre brug af tilfredshedsgarantien?

Ja, det kan du. Når du handler i vores webshop, tilbyder vi 100% tilfredshedsgaranti på alle produkter. Hvis du efter 100 dages brug af produktet eller produkterne ikke er tilfreds med virkningen og resultatet, kan du få dine penge igen.

Udfyld reklamationsformularen på siden her.

Fortæl hvorfor du ikke er tilfreds med produktet eller produkterne og oplys dit ordrenummer, så hører du fra os, når vi har behandlet din henvendelse.

Vi besvarer kundehenvendelser alle hverdage, så du får hurtigt et svar fra os.

Jeg har købt produkter hos en af jeres forhandlere – kan jeg gøre brug af tilfredshedsgarantien?

Vores tilfredshedsgaranti gælder kun ved køb foretaget i vores egen webshop.

Vi vil dog altid meget gerne høre fra dig og modtage din feedback på produkterne. Opret en reklamation på siden her, hvis du ikke er tilfreds med produktet, du har købt.

Husk at oplyse, hvor og hvornår du har købt produktet, og hvorfor du ikke er tilfreds.

Hvordan gør jeg brug af tilfredshedsgarantien?

Hvis du har købt produkter i vores webshop, kan du benytte dig af vores tilfredshedsgaranti. Hvis produkterne inden for en periode på 100 dage ikke lever op til dine forventninger, kan du få dine penge igen.

Læs mere om tilfredshedsgarantien på siden her.

Når du ønsker at gøre brug af din tilfredshedsgaranti, skal du udfylde reklamationsformularen. Når vi har behandlet din henvendelse, hører du fra os, hvor vi guider dig i det videre forløb.

Vi besvarer kundehenvendelser alle ugens hverdage, så du får hurtigt et svar fra os.